Derry Hannam

Βιογραφικό – Derry Hannam

Ο Derry, στα 20 χρόνια της θητείας του ως Διευθυντής Δημοσίου Σχολείου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, εφάρμοσε, στο βαθμό που μπορούσε, την μαθητική δημοκρατία και συμμετοχική λήψη αποφάσεων, τόσο στην διαδικασία μάθησης όσο και στην καθημερινότητα του σχολείου. Ολοκλήρωσε την σχολική του καριέρα ως εν ενεργεία διευθυντής ενός μεγάλου Αγγλικού Σχολείου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Ενός σχολείου που προάγει την έννοια της κοινότητας, που λειτουργεί σαν πηγή μάθησης για την κοινότητα αλλά και διδάσκεται από αυτήν. Στη συνέχεια, έγινε Σχολικός Επιθεωρητής και προσπάθησε να στηρίξει άλλους δασκάλους και σχολεία με παρόμοιες ιδέες. Πήρε μέρος στην επιτυχή υπεράσπιση του Summerhill, όταν απειλήθηκε με κλείσιμο από την Αγγλική κυβέρνηση το 1999. Έχει υπάρξει σύμβουλος/ εκπαιδευτής/ εισηγητής στο Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Κοινότητας για τη Δημοκρατική Παιδεία, ενώ παράλληλα, διατελεί ερευνητής και σύμβουλος για την ανάπτυξη της εκπαίδευσης σε θέματα πολιτών στο εθνικό αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών της Αγγλίας.

Μετά από αίτημα του Αγγλικού Υπουργείου Παιδείας, συνέταξε την “Αναφορά Hannam” , βασισμένη σε έρευνα που απέδειξε την σύνδεση ανάμεσα στις δημοκρατικές, συμμετοχικές, μαθητο-κεντρικές μεθόδους και τις υψηλές ακαδημαϊκές επιδόσεις, την μειωμένη αντικοινωνική συμπεριφορά και την βελτιωμένη σχολική παρακολούθηση, κυρίως σε μαθητές από περιβάλλοντα οικονομικής και κοινωνικής αποστέρησης. Έχει δουλέψει με πολλούς μαθητικούς οργανισμούς ευρωπαϊκών σχολείων στο ζήτημα της σχολικής δημοκρατίας, συμπεριλαμβανομένου των OBESSU (Ευρωπαϊκός Μαθητικός Οργανισμός) και FSS (Φινλανδικός Μαθητικός Οργανισμός), με τον τελευταίο να αποτελεί πρότζεκτ που διαχειρίζονται οι ίδιοι οι μαθητές. Διηύθυνε με επιτυχία την καμπάνια για την δημιουργία του Αγγλικού Μαθητικού Οργανισμού, καθώς και του αντίστοιχου οργανισμού για τα παιδιά που λαμβάνουν κατ’ οίκον εκπαίδευση.

Έχει συμμετάσχει στη συγγραφή αρκετών βιβλίων με κυρίαρχο θέμα “… εάν θέλεις τους νέους να μάθουν για την Δημοκρατία στα σχολεία πρέπει να την εφαρμόζουν και όχι απλά να ακούν τους δασκάλους να μιλάνε για αυτήν ”, ενώ έχει συγγράψει και το “Εγχειρίδιο για Επιτυχημένα Μαθητικά Συμβούλια”. Προσφάτως, συμμετείχε στην συγγραφή του συλλογικού έργου καταγραφής και διερεύνησης της δημιουργίας μιας δημοκρατικής, μαθητικής κοινότητας παιδιών 11-13 ετών, κατά το διάστημα 1969-1971. Με την ιδιότητα του επισκέπτη καθηγητή στην Μαθητική Φωνή στο Πανεπιστήμιο του Σάσσεξ, πήρε μέρος σε ένα πρόγραμμα εκδημοκρατισμού του σχολικού συστήματος του, αρκετά περιθωριοποιημένου, Πόρτσμουθ. Σήμερα το πρόγραμμα έχει κυριολεκτικά ανθίσει και έχει μεταμορφωθεί σε μία κοινωνική επιχείρηση που διευθύνουν νέοι άνθρωποι. Για αρκετά χρόνια έχει υπάρξει μέλος του Διεθνούς Δικτύου Έρευνας για την Μαθητική Φωνή, με έδρα το Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ. Έχει συνεισφέρει σε πολλά συνέδρια με θέμα την Δημοκρατική Εκπαίδευση και την Εκπαίδευση για την Δημοκρατία, όπως το πρόσφατο Παγκόσμιο Φόρουμ “Δημοκρατία και Εκπαίδευση” του Συμβουλίου της Ευρώπης στο Στρασβούργο.

Περιγράφουν τον Derry ως έναν ‘’άνθρωπο-γέφυρα’’, κάποιον που προωθεί τον διάλογο ανάμεσα στο κίνημα της Δημοκρατικής Εκπαίδευσης και τα Δημόσια εκπαιδευτικά συστήματα, ένας ρόλος που έχει παίξει, άλλωστε, σε χώρες όπως η Αγγλία, η Φινλανδία, η Δανία, το Πόρτο Ρίκο, η Ολλανδία, η Βαυαρία, και, προσφάτως, η Πορτογαλία και η Πολωνία.

Περιγραφή Ομιλίας – Η 4η Βιομηχανική Επανάσταση , Καινοτομία και Κοινωνική Συμπερίληψη: Γιατί χρειαζόμαστε την Δημοκρατική Εκπαίδευση.